Vezměte si co nejvíce: odborníci předpověděli hlavní trendy cestovního ruchu v roce 2025

Podle analytiků se cestovatelé stále více snaží co nejlépe využít svůj čas a finanční investice na dovolené.

V roce 2025 budou chtít turisté ze života vytěžit maximum / koláž UNIAN, foto ua.depositphotos.com

Přestože do konce roku 2024 zbývají ještě tři měsíce, odborníci na cestování již začínají vytvářet první předpovědi o tom, jaké bude cestování příští rok. A pokud v roce 2024 byly hlavní trendy mezi turisty považovány za zotavení a restart, očekává se, že v roce 2025 bude dominovat několik dalších trendů.

Ve zprávě Hilton’s 2025 Trends Report, která zkoumala 13 000 cestovatelů ze 13 zemí, prezident a generální ředitel Hilton Chris Nassetta uvádí následující:

„Naše zpráva Trendy 2025 odhaluje, co se v průběhu let připravovalo – průnik práce a hry, volného času a dobrodružství, jak být sám, ale se společností. Cestovatelé si nechtějí jen vybírat svá vlastní dobrodružství – chtějí vytěžit maximum z každého okamžiku jejich času mimo domov.“ Domy.“

Klíčové trendy v cestování v roce 2025

1. Go Getaways vs. Hurkle-Durkling

Mezi cestovateli roste zájem o dva radikálně opačné trendy v dovolené – Go Getaways a Hurkle-Durkling. První zahrnuje aktivní odpočinek na čerstvém vzduchu a druhý znamená celodenní ležení v posteli nebo v lázních.

2. Cestování časem vs. pomalé cestování

Více než polovina cestovatelů po celém světě se na prázdniny s dětmi vrací do míst svého dětství a oddávají se nostalgii. Každý čtvrtý turista přitom plánuje poznávat svět ve formátu Slow Travel: ponořit se na dlouhou dobu do jedné destinace jako místní obyvatel, aby mohl naplno zažít její kulturu.

3. High-Tech Travel vs. Digitální detox

Moderní turisté dávají přednost tomu, aby jejich cestování bylo co možná nejmodernější – s digitálními klíči v hotelech a dalšími výhodami, které je zbaví byrokracie. Zároveň si ale chtějí zařídit i digitální detox, o prázdninách se stále častěji odpojují od sociálních sítí.

4. Fido vs Frolleagues

Stále více svobodných cestovatelů volí cestování se svými mazlíčky. Také mnoho turistů jezdí na dovolenou se svými přáteli, kteří jsou zároveň jejich kolegy.

5. Gen Alpha vs. MeMooner

Zatímco 70 % dospělých respondentů vybírá prázdninové destinace podle preferencí svých dětí, zatímco se snaží vyvážit rodinnou dovolenou s časem stráveným o samotě, 64 % mladých sólo cestovatelů považuje dobrou knihu za svého oblíbeného společníka na cesty.

Přečtěte si také:

6. Foodie Exploration vs Tempo Drinking

Cestovatelé stále častěji zakládají své cesty na kulinářských tradicích země a chtějí prozkoumat nejlepší místní restaurace. Stále více turistů se přitom na dovolené buď zcela vzdává alkoholu, nebo vědomě praktikuje omezení míry a objemu konzumace alkoholu.

7. Vnitřní objev vs. vnější fandění

Každý pátý turista plánuje vzít si dovolenou, aby prozkoumal sebepoznání nebo zlepšil duševní zdraví, přičemž dává přednost „jemnému cestování“ nebo cestování, které podporuje jednoduchost nebo spontánnost. Zároveň stále více turistů dává přednost sportu na dovolené.

Jak informoval UNIAN, pohádkové alpské město Salcburk bylo již dříve letos označeno za nejtrendovější zimní destinaci v Evropě.

Přečtěte si nejnovější turistické zprávy, hledejte nápady na cestování a sledujte malebné fotografie z celého světa na kanálu UNIAN.Tourism Telegram.

Share to friends
Rating
( No ratings yet )
Wellness Way Česká republika

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: