Site icon Wellness Way Česká republika

Úspěšní lidé používají tuto metodu ke zvýšení své produktivity exponenciálně: jak to funguje

Foto: z otevřených zdrojů

Naučte se používat jednu z nejúčinnějších technik stanovení priority úkolů, Eisenhowerovu matici.

Vytvoření seznamu úkolů je prvním krokem k dokončení práce. Jak ale určit, co řešit jako první, když nemáte dost času na to, abyste vše zvládli za jeden den, píše RBC-Ukraine.

Naučte se používat jednu z nejúčinnějších technik stanovení priority úkolů, Eisenhowerovu matici.

Co je to Eisenhowerova matice

Eisenhowerova matice je metoda organizace úkolů podle úrovně naléhavosti a důležitosti, která vám pomůže efektivně stanovit prioritu kritické práce.

Ačkoli Dwight D. Eisenhower, 34. prezident Spojených států, tuto metodu sám nevytvořil, byl to koncept, který použil Stephen Covey, autor knihy The 7 Habits of Extremely Effective People. Vycházel z Eisenhowerových slov, že „existují dva druhy problémů: naléhavé a důležité – naléhavé nejsou důležité a důležité nejsou nikdy naléhavé“.

Eisenhowerova matice pomáhá rozdělit úkoly do čtyř kategorií:

  1. Úkoly, které musí být splněny jako první.
  2. Úkoly, které lze naplánovat později.
  3. Úkoly, které by měly být delegovány.
  4. Úkoly, které lze smazat.

Úspěšní lidé používají tuto metodu k výraznému zvýšení své produktivity: jak to funguje Eisenhower byl prezidentem Spojených států a velmi dobře věděl, jak důležité je rozdělit všechny vládní záležitosti podle priorit (foto: Wikipedia)

Jak vytvořit Eisenhowerovu matici

Nakreslete čtverec rozdělený na čtyři části.

Pokud rozumíte principu této matice, pak již chápete, že potřebujete dělat pouze věci z prvních dvou kvadrantů.

Jak používat Eisenhowerovu metodu v praxi

Barevné kódování úkolů. Použijte čtyři barvy k označení úkolů podle úrovně priority:

  1. Zelená: Úkol s vysokou prioritou.
  2. Žlutá: druhá priorita.
  3. Modrá: třetí priorita.
  4. Červená: není prioritou.

Omezte počet úkolů na 10 na kvadrant. I když máte hodně úkolů, zkuste omezit počet úkolů na 10 na kvadrant. To pomůže vyhnout se přetížení a zajistit efektivní stanovení priorit.

Nejprve odstraňte nepotřebné úkoly a poté stanovte priority. Nejprve odstraňte úkoly ze čtvrtého kvadrantu, abyste uvolnili čas a zdroje pro důležité úkoly v jiných kvadrantech.

Exit mobile version